• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • علوم وهندسة الحاسب
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • علوم وهندسة الحاسب
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Towards an ontology-driven game-based educational platform with automatic student monitoring

    Thumbnail
    التاريخ
    2015
    المؤلف
    Malaeb, Sarah
    Erbad, Aiman
    M. AlJa'am, Jihad
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    This paper presents a new educational platform for young children. It is based mainly on serious games and semantic web. The platform is used to assess and monitor the children' progress and performance in meeting preset learning objectives without any manual intervention. The learning games are used to improve the children's learning outcomes and keep them motivated. The platform monitoring features allow the teachers to focus on the children' achievement of every learning objective and empower also the parents' engagement in their children's learning experience. In fact, they can follow up the children and know their weaknesses and strengths. A new ontology is proposed to map the programs curriculums and learning objectives with the flow-driven game worlds' elements. The children' performance is evaluated through the ontology using information extraction with an automated reasoning mechanism that is guided by a set of inference rules. The platform is implemented in a 3-tier architecture where mobile game applications are used. These games can query and update the ontology in real time through a web service by invoking data management, reasoning, monitoring and reporting operations using Apache Jena Ontology API. The platform can be used to dynamically generate the content of the games based on the children' preferences and acquired knowledge.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1109/IMCTL.2015.7359573
    http://hdl.handle.net/10576/53246
    المجموعات
    • علوم وهندسة الحاسب [‎2428‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video