• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • المحاسبة ونظم المعلومات
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • المحاسبة ونظم المعلومات
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    College professor perceptions of effective professor characteristics: A cross-cultural study

    Thumbnail
    عرض / فتح
    College professor perceptions of effective professor characteristics A cross-cultural study.pdf (3.607Mb)
    التاريخ
    2024-01-01
    المؤلف
    Alshare, Khaled A.
    Al-Sholi, Hana Y.
    Shadid, Ola R.
    Moqbel, Murad
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    This study explores college professor perceptions of effective professor Characteristics through the lens of Media Naturalness Theory (MNT). A survey questionnaire was administered to samples of college professors in two countries (USA and Qatar) regarding their perceptions of effective professor’s characteristics. Demographic variables such as gender, age, discipline, rank, and teaching style were included in the questionnaire. The results of nonparametric analysis revealed significant differences in professors’ responses between the two samples. However, these differences were in the level of their ratings (e.g. very important versus important). The top five-rated characteristics were similar in both countries for each component of the media naturalness theory. Speech and body language components had the highest rating by professors in both countries. While gender was the most significant demographic factor that influenced professors’ perceptions for the American sample, discipline was the most critical factor for the Qatari sample. The second most crucial factor for both countries was teaching style. Even though the two groups differed in their ratings of effective professor characteristics, which could be partially explained by the cultural background differences between the two countries, professors agreed to be respectful of students, make class expectations clear, and explain course material clearly and concisely are the most important characteristics in both instruction delivery modes (face-to-face and online). Theoretical and practical implications are discussed.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85184216468&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1080/08832323.2024.2306245
    http://hdl.handle.net/10576/53374
    المجموعات
    • المحاسبة ونظم المعلومات [‎555‎ items ]
    • برنامج متطلبات الجامعة [‎42‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video