• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • مركز ابن خلدون للعلوم الإنسانية والاجتماعية
  • أبحاث مركز ابن خلدون للعلوم الانسانية والاجتماعية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • مركز ابن خلدون للعلوم الإنسانية والاجتماعية
  • أبحاث مركز ابن خلدون للعلوم الانسانية والاجتماعية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    The role of social networks in the formation of transnational higher education partnership: a case study of a British university and a Qatari education institute

    Thumbnail
    عرض / فتح
    The role of social networks in the formation of transnational higher education partnership a case study of a British university and a Qatari educatio.pdf (926.2Kb)
    التاريخ
    2024-01-01
    المؤلف
    Alyafei, Khalifa
    Malkawi, Asma H.
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Transnational higher education (TNE) became the dominant higher education arrangement in the Middle East. This article reports on the role of individuals in setting up TNE partnerships between a Qatari educational institute (A) and a British university (B). It aims to understand ‘How do the individual relationship dynamics shape the establishment of a TNE partnership between (A and B)?’ we interviewed Six individuals who participated in the establishment of the partnership, and analysed the data thematically. The theories of ‘Social Capital’ and ‘the Strength of Weak Ties’ enabled us to understand the findings that revealed three main themes: Social Networks, Trusted Friendship, and Shared Benefits. The study could offer higher education administrators, policymakers, and practitioners valuable insights into the importance of social networks.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85183918848&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1080/03057925.2024.2307555
    http://hdl.handle.net/10576/53860
    المجموعات
    • أبحاث مركز ابن خلدون للعلوم الانسانية والاجتماعية [‎220‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video