• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • الهندسة الميكانيكية والصناعية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • الهندسة الميكانيكية والصناعية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    EXPERIMENTAL INVESTIGATION AND HEAT TRANSFER ANALYSIS OF INNOVATIVE THERMAL MECHANICAL REFRIGERATION SYSTEM COMPARED TO ELECTRIC COMPRESSOR

    Thumbnail
    التاريخ
    2022-07
    المؤلف
    Sleiti, Ahmad K.
    Al-Ammari, Wahib A.
    Al-Khawaja, Mohammed
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    The current electric refrigeration and air condition systems are major causes for ozone depletion and global warming. These systems consume large percent of the worldwide gross production of electricity (around 17%). Therefore, developing new refrigeration systems that are able to work using renewable sources (solar, geothermal, etc) and waste heat sources is necessary to address these problems. In this paper, an experimental investigation and heat transfer analysis of an innovative thermal-mechanical refrigeration (TMR) system are presented. The TMR system replaces the electric compressor of the conventional refrigeration systems with an expandercompressor unit (ECU). The ECU can be driven by ultra-low temperature heat sources, has simple configuration, and high flexibility for the operating conditions. A hybrid electriccompressor and ECU refrigeration experimental setup was built to investigate the performance of the ECU and compare it to the electric compressor with R134a as the working fluid. The effect of the major operating parameters (condenser and evaporator pressures and temperatures) on the performance of the electric and TMR systems are investigated and analyzed. The results show that a maximum COP is obtained at refrigerant mass of 30g in electric mode and at refrigerant mass of 60g in ECU mode. A comparison of the TMR to other existing thermal refrigeration systems showed that most of these systems have more complex configurations, lower COP, and higher capital costs.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85139484168&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1115/HT2022-85194
    http://hdl.handle.net/10576/54219
    المجموعات
    • الهندسة الميكانيكية والصناعية [‎1465‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video