• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية العلوم الصحية
  • الصحة العامة
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية العلوم الصحية
  • الصحة العامة
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Culturally competent care across borders: Implementing culturally responsive teaching for nurses in diverse workforces

    Thumbnail
    عرض / فتح
    اصدار الناشر (بإمكانك الوصول وعرض الوثيقة / التسجيلةمتاح للجميع Icon)
    اصدار الناشر (تحقق من خيارات الوصول)
    تحقق من خيارات الوصول
    1-s2.0-S2352013223000947-main.pdf (493.8Kb)
    التاريخ
    2024
    المؤلف
    Nashwan, Abdulqadir J.
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    The migration of healthcare professionals, including nurses, is a global phenomenon. It is driven by various factors, including the pursuit of better opportunities, living conditions, and professional development, as well as political instability or conflict in their home countries. The World Health Organization (WHO) has noted that high-income countries often rely on foreign-trained nurses to fill gaps in their healthcare systems [1]. For instance, as of 2021, over 40% (52 million) of all nurses in the United States (US) were expatriates [2]. In the United Kingdom (UK), the percentage of expatriate nurses was even higher, reaching approximately 18% in 2021 [3]. Owing to globalization and migration, healthcare providers must possess cultural competence to deliver improved care [4,5]. Culturally responsive teaching (CRT) is rooted in the idea that culture plays a vital role in shaping people's behaviors, beliefs, values, and communication styles [6]. Furthermore, these cultural factors influence patients' perspectives on health, illness, healing, and their preferences for care and communication [7]. By recognizing and embracing these cultural differences, nurses can provide more effective and compassionate care to their diverse patient population [8]. This paper explores the significance of CRT for nurses in diverse multinational workforces and provides examples from various countries, such as the US, Canada, Australia, the UK, Qatar, and Singapore. The previously mentioned countries represent diverse geographical regions and contain multicultural societies. They are representative examples of places where healthcare systems must adapt and cater to a culturally diverse population.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1016/j.ijnss.2023.09.001
    http://hdl.handle.net/10576/55119
    المجموعات
    • الصحة العامة [‎507‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video