• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • الهندسة الميكانيكية والصناعية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • الهندسة الميكانيكية والصناعية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Design and testing of a hybrid electromagnetic damping device for automotive applications

    Thumbnail
    عرض / فتح
    اصدار الناشر (بإمكانك الوصول وعرض الوثيقة / التسجيلةمتاح للجميع Icon)
    اصدار الناشر (تحقق من خيارات الوصول)
    تحقق من خيارات الوصول
    1-s2.0-S0304885323012568-main.pdf (13.39Mb)
    التاريخ
    2024
    المؤلف
    Alhams, Amer
    Qazak, Abdulhafiz
    Badri, Yousif
    Sassi, Sadok
    Renno, Jamil
    Sassi, Abdelmonaam
    ...show more authors ...show less authors
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    This study proposes a new design concept for combining a viscous fluid damper (VFD) with an eddy current damper (ECD). Three main concepts were thoroughly discussed: the magnetic system, the conductive material, and the housing. In particular, the excitation circuit and magnetic field were applied from the exterior of the main chamber of the VFD to minimize the intrusive risks introduced into the damper when trying to connect an internal magnetic system to an external power source. Experimental investigations on a test rig developed for this purpose were carried out in this work. The design aimed to generate eddy currents in an oscillating cylinder made of copper placed around an existing real-world car damper and secured to its moving rod. When exposed to an electromagnetic field, the newly designed system rapidly generated an extra level of damping in addition to the initial damping effect provided by the viscous mechanism. The obtained results showed that applying an electric current of only 1A increased the amplitude of the drag force by 12 % for an electrode with a thickness of 1.5 mm. A magnetic saturation phenomenon resisted any extra increase in the current. Making the metal conductor thicker is expected to increase the volume of the conductor in which the currents are flowing and, consequently, increase the damping effect.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1016/j.jmmm.2023.171606
    http://hdl.handle.net/10576/55695
    المجموعات
    • الهندسة الميكانيكية والصناعية [‎1461‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video