• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • الهندسة الميكانيكية والصناعية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • الهندسة الميكانيكية والصناعية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    A MEASUREMENT CAMPAIGN TO INVESTIGATE THE EFFECT OF USING SOFT RAILPADS ON GROUND-BORNE VIBRATIONS FROM UNDERGROUND RAILWAYS

    Thumbnail
    التاريخ
    2023
    المؤلف
    Alsharo, Anas
    Douier, Kais
    Hussein, Mohammed
    Renno, Jamil
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Railway networks may run through or beneath populated regions and significant landmarks. Hence, the ground-borne vibration caused by the trains might affect nearby buildings, residents, and the sensitive equipment within these buildings. Accordingly, accurate and thorough vibration assessment and measurement campaigns are necessary to confirm that train-induced vibration have minimal effects. Attenuation of ground-borne vibration might be achieved by modification at the vibration source, at the transmission path, or at the receiver side of the vibration. In this study, an investigation has been carried out to study the effect of a modification at the source by means of changing conventional railpads with softer resilient railpads. A comprehensive vibration measurement campaign was conducted before and after the installation of the softer resilient railpads. Vibration levels were measured at the free surface above the tunnel using high-accuracy seismographs that measured acceleration and velocity levels of vibration. Insertion Gains were calculated from the acquired data, and the findings demonstrated that using the soft resilient railpads decreased the vibration level on the free surface by around 10 dB for the majority of frequencies in the range of 40-200 Hz.
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/55701
    المجموعات
    • الهندسة الميكانيكية والصناعية [‎1472‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video