• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الآداب والعلوم
  • الإنسانيات
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الآداب والعلوم
  • الإنسانيات
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Navigating the confluence of artificial intelligence and education for sustainable development in the era of industry 4.0: Challenges, opportunities, and ethical dimensions

    عرض / فتح
    اصدار الناشر (بإمكانك الوصول وعرض الوثيقة / التسجيلةمتاح للجميع Icon)
    اصدار الناشر (تحقق من خيارات الوصول)
    تحقق من خيارات الوصول
    1-s2.0-S0959652623046851-main.pdf (4.386Mb)
    التاريخ
    2024-01-04
    المؤلف
    Ammar, Abulibdeh
    Zaidan, Esmat
    Abulibdeh, Rawan
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    The emergence of Industry 4.0 marks a transformative era for businesses and industries, characterized by advanced technologies like automation, Internet of Things (IoT), artificial intelligence (AI), smart factories, and cyber-physical systems. This revolution promises significant advantages, including enhanced productivity, sustainable progress, and heightened resilience. However, the integration of Industry 4.0 is challenged by the need for a skilled workforce with expertise in areas such as information technology and data analytics. Higher education institutions (HEIs) play a vital role in equipping future professionals with these skills, necessitating curriculum updates and infrastructure enhancements. Simultaneously, the importance of education for sustainable development (ESD) has been underscored by global initiatives like the Sustainable Development Goals (SDGs). ESD instills a sense of responsibility for economic, ecological, and equitable well-being. As digital technologies blur the lines between industries, education faces the challenge of adapting to evolving demands. The integration of AI tools in education has emerged as a catalyst for reshaping learning experiences, fostering innovation, and preparing individuals for the digital age. AI chatbots such as ChatGPT have garnered widespread attention and possess the potential to revolutionize various aspects of education. However, their integration raises ethical concerns, necessitates curriculum redesign, requires strategies for continuous learning, and demands alignment with industry standards. While the potential of AI integration in education is promising, there is a notable gap in the existing literature when it comes to exploring the ethical implications, the influence of AI on ESD, the impact on the structure of Blooms Taxonomy, collaboration between academia and industry, strategies for continuous learning, and the effective integration of AI tools for personalized learning. This paper aims to critically examine the integration of AI tools, with a specific emphasis on ChatGPT, in education within the context of ESD. It delves into the transformative potential, ethical considerations, imperatives for continuous learning, and the role of industry partnerships. By providing insights and strategies, this paper contributes to the ongoing discussion about the evolving nature of education in a technologically driven world, equipping academic institutions to navigate the complexities and opportunities associated with AI integration in education more effectively.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0959652623046851
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1016/j.jclepro.2023.140527
    http://hdl.handle.net/10576/55712
    المجموعات
    • الإنسانيات [‎155‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video