• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الآداب والعلوم
  • الإنسانيات
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الآداب والعلوم
  • الإنسانيات
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Planning for Congestion Pricing Policies in the Middle East: Public Acceptability and Revenue Distribution

    Thumbnail
    عرض / فتح
    Planning for Congestion Pricing Policies in the Middle East Public Acceptability and Revenue Distribution.pdf (4.071Mb)
    التاريخ
    2022
    المؤلف
    Abulibdeh, Ammar
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    This study considered two types of congestion pricing, high-occupancy toll (HOT) lanes and cordon pricing, and the factors influencing their public acceptability if they are to be implemented in Abu Dhabi city in the United Arab Emirates (UAE). A revealed preference (RP) and stated preference (SP) surveys  were conducted in the city to collect data. The public acceptability was analyzed based on respondents’ willingness to pay (WTP) a toll or cordon fee to circumvent congestion. Furthermore, the distribution of the generated revenue was analyzed as an additional indicator of public acceptability. The results indicated that trip conditions (travel speed, travel distance, and trip urgency); respondents’ age, income, employment status, and car ownership; and toll fees are significant factors in determining public acceptability of HOT lanes, while respondents’ average monthly income, age, employment status, car ownership, and saving in travel time are significant factors of determining public acceptability of cordon pricing.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85097146416&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1080/19427867.2020.1857908
    http://hdl.handle.net/10576/55729
    المجموعات
    • الإنسانيات [‎155‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video