• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الآداب والعلوم
  • الإعلام وعلم المعلومات
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الآداب والعلوم
  • الإعلام وعلم المعلومات
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    University Students' Intention of Smartphone Adoption for Academic Purposes: Testing and Extended TAM Model

    Thumbnail
    التاريخ
    2017-05-01
    المؤلف
    Ahmed, Ismail Sheikh Yusuf
    El-Kasim, Muthar
    Mustapha, Lambe Kayode
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    New technology has been credited with the ability to extend human senses. However, adaptation and use of technology has been reported to be intricately mediated by usefulness and ease of use of technology among other contingencies. While Technology Acceptance Model (TAM) has provided the theoretical basis for adaptation and use of technology in a plethora of contexts, little, if any, study has examined the use of ubiquitous smart technological apparatus for academic purpose among the greatest adopters of the technology, university students. The current study examines students’ intention of smartphone adoption from the TAM perspective. Data has been collected from students in two public universities in Malaysia and Nigeria. IBM-SPSS version 20.0 and Structural Equation Modeling (SEM) approach with AMOS were used to analyze and test the hypothesized theoretical model. The results suggested that attitude, social influence and perceived usefulness were positively correlated with the respondents’ intention towards using smartphones for educational purposes. Moreover, students’ attitudes towards adoption of smartphones were directly predicted by perceived usefulness and directly self-efficacy, which in turn, had direct impact on students’ perceptions of easiness and usefulness. Findings made a considerable contribution to the heuristic value of TAM and facilitated the maximization of smart technologies for educational purposes.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.mediawatchjournal.in/
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.15655/mw/2017/v8i2/49010
    http://hdl.handle.net/10576/5621
    المجموعات
    • الإعلام وعلم المعلومات [‎78‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video