• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • مركز جامعة قطر للعلماء الشباب
  • أبحاث مركز جامعة قطر للعلماء الشباب
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • مركز جامعة قطر للعلماء الشباب
  • أبحاث مركز جامعة قطر للعلماء الشباب
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Role of pedagogical approaches in fostering innovation among K-12 students in STEM education

    Thumbnail
    عرض / فتح
    اصدار الناشر (بإمكانك الوصول وعرض الوثيقة / التسجيلةمتاح للجميع Icon)
    اصدار الناشر (تحقق من خيارات الوصول)
    تحقق من خيارات الوصول
    1-s2.0-S2590291124000366-main.pdf (2.442Mb)
    التاريخ
    2024
    المؤلف
    Ammar, Mohammad
    Al-Thani, Noora J.
    Ahmad, Zubair
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    The intricate challenges of the modern world demand students to be equipped with advanced skills and knowledge to thrive in an increasingly competitive global landscape. Science, technology, engineering, and mathematics (STEM) practices can help develop these capabilities in students from an early age. However, as technology continues to advance rapidly, STEM education has experienced a rapid transformation with seamless integration of various technologies. Students in the K-12 education is required to keep up with the growing innovation and to bridge this gap, pedagogical approaches play a crucial role. Therefore, this review presents the current landscape, developmental trends, and future directions of the various pedagogical practices used to integrate innovation in K-12 STEM. The characteristics and environmental perceptions that influence the development of innovation in students using such approaches are examined. Results from 42 systematically shortlisted studies indicate positive correlations of personalized pedagogical approaches in promoting innovation in students, thereby increasing STEM literacy in K-12 education. However, limitations that remain with teacher competencies and school facilities to cope with various pedagogical approaches are also discussed. Finally, we conclude with our recommendations on effective and efficient approaches that can be implemented in K-12 STEM education to develop the skills and mindset in students necessary to become innovative thinkers and prepare them for a technology-driven society.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1016/j.ssaho.2024.100839
    http://hdl.handle.net/10576/56543
    المجموعات
    • أبحاث مركز جامعة قطر للعلماء الشباب [‎213‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video