• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • معهد البحوث الاجتماعية والاقتصادية المسحية
  • الأبحاث
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • معهد البحوث الاجتماعية والاقتصادية المسحية
  • الأبحاث
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    The Effects of Religiosity and Social Capital on Civic Engagement in Qatar

    Thumbnail
    التاريخ
    2017-05-24
    المؤلف
    Diop, Abdoulaye
    Johnston, Trevor
    Trung Le, Kien
    Li, Yaojun
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Few studies have examined the role of religiosity and social capital on civic engagement in the context of a Muslim country. In this paper, we explore the impact of religiosity and social capital on charitable donations and volunteerism in Qatar. Drawing on a nationally representative survey from Qatar, we consider various attitudinal and behavioral measures for capturing religiosity and social capital. The results indicate that, even after controlling for a wide range of demographic variables, behavioral measures have a stronger effect than attitudes. Individuals who regularly perform daily prayers are more likely to donate than those individuals who simply describe themselves as religious. Similarly, individuals who are more active in their neighborhood engagement are more likely to volunteer than those who merely report high levels of social trust. These results suggest that when it comes to the relationship between religiosity, social capital and civic engagement, individual behavior is much more predictive than attitudes alone. We also find that even in the case of Qatar, where citizen wealth has rapidly increased in the last few decades, there is little evidence of substitution effects: citizens do not appear to trade-off or substitute between time and money. Instead, more religious and active citizens are likely to do both.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1007/s11205-017-1646-9
    http://hdl.handle.net/10576/5688
    المجموعات
    • الأبحاث [‎293‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video