• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
بحث بسيط 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية التربية
  • بحث بسيط
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية التربية
  • بحث بسيط
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بحث بسيط

    إظهار التصفية المتقدمةإخفاء التصفية المتقدمة

    التصفيات

    استخدم التصفيات لتنقيح نتائج البحث .

    السجلات المعروضة 1 -- 6 من 6

    • خيارات الفرز:
    • الصلة
    • العنوان تصاعدياً
    • العنوان تنازلياً
    • تاريخ الإصدار تصاعدياً
    • تاريخ النشر تنازلياً
    • النتائج لكل صفحة:
    • 5
    • 10
    • 20
    • 40
    • 60
    • 80
    • 100
    Thumbnail

    EDUCATIONAL TECHNOLOGY SELF-EFFICACY BELIEFS OF STUDENT TEACHERS AT QATAR UNIVERSITY AND ITS RELATION TO THEIR PROGRAM PREPAREDNESS FOR TECHNOLOGY INTEGRATION 

    ALKHATEEB, BATAUL (Curriculum, Instruction, and Assessment, 2019 , Master Thesis)
    The purpose of this study was to investigate the educational technology self-efficacy beliefs of student teachers at Qatar University and their relationship with students’ perceptions of teacher program preparedness. ...
    Thumbnail

    Novice Teachers’ Challenges and Coping Strategies in Qatari Governmental Schools 

    AL-NAIMI, SHAIKHA RASHED (Curriculum and Instruction, 2019 , Master Thesis)
    The purpose of this study was to investigate the challenges and coping strategies of novice teachers in Qatari governmental schools. Fifteen teachers of both genders participated in the study. A qualitative research ...
    Thumbnail

    FIRST YEAR SEMINAR FOSTERING 21ST CENTURY SKILLS: A STUDY OF QATAR UNIVERSITY FRESHMEN PERSPECTIVES 

    KISHTA, MOHAMED SABER (Curriculum, Instruction, and Assessment, 2019 , Master Thesis)
    The overarching purpose of the present study was to investigate the perspectives of first-year students who are enrolled in First-Year Seminar (UNIV 100) course offered at Qatar University, with regard to the successfulness ...
    Thumbnail

    THE IMPACT OF USING FRAYER’S MODEL IN ACQUISITION OF MATHEMATICAL CONCEPTS FOR PRIMARY STUDENTS IN QATAR 

    AL DEHNEEM, MUNEERA JASSIM MOHAMMED (Curriculum, Instruction, and Assessment, 2019 , Master Thesis)
    This study aimed to investigate the impact of using Frayer’s teaching Model on 3rd-grade students on the acquisition of mathematical concepts. The researcher was interested in testing the differences between students ...
    Thumbnail

    SELF-REGULATED LEARNING STRATEGIES AND COLLABORATION PREFERENCES WHEN WORKING IN PROJECT TEAMS: A CASE STUDY OF QATARI COLLEGE STUDENTS 

    MABROUK, MARIEM AHMED SALIM (Curriculum, Instruction, and Assessment, 2019 , Master Thesis)
    This study has investigated the nature of the strategies used and explored views on collaboration among Qatari tertiary students during their initial experiences in a project-based learning (PBL) environment. Theoretically, ...
    Thumbnail

    AN INVESTIGATION OF THE IMPACT OF METACOGNITIVE PROMPTS, AS FACILATED BY THE EFAP-SRL MODEL, ON ACHIEVEMENT ON THE END |OF UNIT MATH TEST AMONG 8th GRADE GIRLS IN QATAR PREPARATORY SCHOOLS. 

    ALRAWASHDEH, DIMA ALI (Curriculum, Instruction, and Assessment, 2019 , Master Thesis)
    The aim of the present study is to investigate the impact of using metacognitive prompts as facilitated by the Enhanced Formative Assessment with Self-Regulated Learning (EFAP-SRL) model on students’ achievement on the end ...

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه الوحدة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    اكتشف

    المؤلف
      AL DEHNEEM, MUNEERA JASSIM MOHAMMED (1) Al Naimi, Shaikha (1) ALKHATEEB, BATAUL (1) ALRAWASHDEH, DIMA ALI (1) ... عرض المزيد
    النوع
      Master Thesis (6)
    الموضوع
      21st century skills (1) civic engagement skills (1) critical thinking (1) curriculum content (1) ... عرض المزيد
    تاريخ النشر
    • 2019 (6)
    Accessioned Date
      2019 (5) 2021 (1)
    يحتوي على ملفات
    • نعم (6)

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر