• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
      • عرض المستودع الرقمي
      • البحث في المستودع الرقمي (البحث البسيط والبحث المتقدم)
      • ارسال عملك للمستودع الرقمي
      • مصطلحات المستودع الرقمي
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • علوم وهندسة الحاسب
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • علوم وهندسة الحاسب
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Bringing Computer Science Education to Schools in Qatar: Challenges of the implementation

    عرض / فتح
    Bringing_Computer_Science_Education_to_Schools_in_Qatar_Challenges_of_the_implementation (1).pdf (185.8Kb)
    التاريخ
    2023-01-01
    المؤلف
    Alhazbi, Saleh
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Many countries have started national curriculum changes to make computer science (CS) as a compulsory subject for all students in schools. In 2018, a new national computing curriculum has been developed in Qatar for all k-12 grades. Comparing to the old curriculum, the new one focuses on teaching computer science instead of digital literacy. This paper discusses the challenges of implementing this new curriculum from CS teachers' perspectives in Qatar public schools. A survey was conducted of over 392 CS teachers who taught the new curriculum during the academic year 2018/2019. From the analysis of the collected data, it is found that teachers face different challenges including more working loads, lack of support to master the new contents, as well as the need of professional developments to improve their pedagogical skills in order to deliver the new CS concepts effectively. Moreover, the results shows that teachers in preparatory and secondary stages struggle with these challenges more than those in the elementary stage. Although all teachers are computing majors, the majority indicated that programming subjects in all grades are the topics where they need the most support. Accordingly, more support in term of improving teachers' content knowledge, and pedagogical content knowledge is essential in order to achieve the objectives of this reform.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85185197048&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1109/ICCA59364.2023.10401793
    http://hdl.handle.net/10576/57140
    المجموعات
    • علوم وهندسة الحاسب [‎2485‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشر

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    Video