• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
      • عرض المستودع الرقمي
      • البحث في المستودع الرقمي (البحث البسيط والبحث المتقدم)
      • ارسال عملك للمستودع الرقمي
      • مصطلحات المستودع الرقمي
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • قطاع التخصصات الصحية
  • التعليم المهني الصحي
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • قطاع التخصصات الصحية
  • التعليم المهني الصحي
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    PERCEPTIONS OF PHARMACY STUDENTS AND CLINICAL PRECEPTORS ON FEEDBACK DURING EXPERIENTIAL LEARNING

    Thumbnail
    عرض / فتح
    Dania Alkhiyami_OGS Approved Thsesis.pdf (3.233Mb)
    التاريخ
    2024-06
    المؤلف
    ALKHIYAMI, DANIA IHSAN WALID
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Exploring the perspectives of pharmacy students and preceptors on feedback during experiential learning in Qatar is crucial to understanding their experiences and identifying the perceived facilitators and barriers. This Master's thesis employed a scoping review and qualitative interviews to examine students' perceptions of feedback and its impact on experiential learning. The scoping review included 13 studies, revealing that feedback for pharmacy students' experiential learning is most effective when it is timely, goal-oriented, objective, and student-specific, while overly positive feedback and lack of constructive criticism were common impediments. Four main themes emerged from the qualitative study: facets of preceptorship in experiential learning, effective feedback strategies, perceived barriers and facilitators of effective feedback, and proposed strategies to improve feedback provision in experiential learning. Overall, these results have implications for designing and implementing preceptor training programs and feedback processes within pharmacy education, creating enriching experiential learning experiences for students. Future research should explore the different perspectives between hospital and community settings to understand each site's challenges and address them to enhance the experiential learning experience.
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/57162
    المجموعات
    • التعليم المهني الصحي [‎6‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشر

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    Video