• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • العمارة والتخطيط العمراني
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • العمارة والتخطيط العمراني
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Urban Planning in Qatar: Strategies and Vision for the Development of Transit Villages in Doha

    عرض / فتح
    Urban planning in Qatar strategies and vision for the development of transit villages in Doha.pdf (4.638Mb)
    التاريخ
    2016-12-07
    المؤلف
    Zaina, Samar
    Zaina, Sara
    Furlan, Raffaello
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Doha, the capital city of the State of Qatar, has went through a fast growth in its economy and transformation of its built environment. Currently, major urban public transit systems are under construction. This paper looks at Souq Waqif station and its surrounding neighbourhood as one of the new transit hubs of Qatar. The district is located in the core of Doha and plays a significant role in the social, economic and particularly culture, as a way of life, of the people in Qatar. Within the context of Doha, there is an urge to implement transit villages, also defined as transit-oriented developments (TODs), in most of the existing centres along the rail network. A TOD is a mixed use commercial and residential area designed to maximise access to public transport and to encourage transit ridership. Therefore, it is critical to understand the benefits and impacts that TODs would invite in this context before investing large funds in developing them. The research empirically investigates the level at which transit villages can be implemented and also formed within the built environment of Doha. It is argued that this strategy and vision would encourage sustainable development by supporting better transport integration and land use. The aim is to assess and promote sustainable developments integration in the city of Doha through controlling increasing traffic and planning for transit villages. In order to develop a strategy for intervention, the existing TOD case study of Yeerongpilly in Australia was analysed, followed by the exploration of the conditions of the existing Souq Waqif area. The assessment of the Souq Waqif allowed judgments of the existing development to be made, which in turn leads to the draft of potential recommendations and suggestions for the formation and implementation of transit villages in Doha.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1080/07293682.2016.1259245
    http://hdl.handle.net/10576/5741
    المجموعات
    • العمارة والتخطيط العمراني [‎307‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video