• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • المحاسبة ونظم المعلومات
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • المحاسبة ونظم المعلومات
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    The impact of knowledge management on customer relationship management: A case from the fast food industry in Jordan

    Thumbnail
    التاريخ
    2016-01-01
    المؤلف
    Mahawrah, Fadi
    Shehabat, Issa
    Abu-Shanab, Emad
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    The aim of this paper is to test the relationship between knowledge, knowledge management (KM) and customer relationship management (CRM). The impact of KM on CRM is the core of this paper. KM systems are considered one of the critical management information systems that are utilised in a wide range of business sectors. KM provides an overall image on how to use customer knowledge (CK) and to develop a close relationship with them. It also plays a significant role in developing CRM. This paper attempted to investigate the effect of customer satisfaction, CK and trust towards customer retention (CR) in the fast food industry in Jordan. The study also aimed at exploring the factors influencing the level of CR within the fast food industry in Jordan. The study utilised a survey that probed the perceptions of customers towards the previously mentioned factors. Results indicated that CK and trust are important factors in predicting customers' satisfaction. The results clearly show that customer satisfaction plays an important role in CR.
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/5819
    http://dx.doi.org/10.1504/IJECRM.2016.082186
    المجموعات
    • المحاسبة ونظم المعلومات [‎555‎ items ]

    entitlement

    وثائق ذات صلة

    عرض الوثائق المتصلة بواسطة: العنوان، المؤلف، المنشئ والموضوع.

    • Thumbnail

      University Social Augmenters Brand Equity: Do University Social Augmenters Possess Brand Characteristics? An Abstract 

      Eldegwy, Ahmed; Elsharnouby, Tamer H.; Kortam, Wael ( Springer Nature , 2019 , Book chapter)
      Do university social augmenters have brand equity? To answer this question, the study conceptualizes, develops, and empirically examines a model of university social augmenters brand equity (USABE). We define university ...
    • Thumbnail

      Validating the antecedents of customer M-payment loyalty: an empirical investigation 

      Tripathi, Shalini Nath; Malik, Nishtha; Rana, Nripendra P.; Vishnani, Sushma; Srivastava, Shalini ( Emerald Publishing , 2022 , Article)
      Purpose: The study aims to explore antecedents and consequences of customer experience (CE) by positing a comprehensive framework taking cognizance of customer loyalty (CL), customer advocacy (CA), customer value dimensions, ...
    • Thumbnail

      Customer Centricity and Firm Operational Performance: A Study of Fast Moving Consumer Goods’ Firms in Ogun State, Nigeria. 

      Segun Ogunmuyiwa, Michael; Oladele Agbaje, Ifedayo ( Qatar University Press , 2023 , Article)
      This study examines customers centricity and firm operational performance in Fast Moving Consumer Goods (FMCGs) in Ogun State, Nigeria. The study is premised on three customer-centric elements or dimensions: customer ...

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video