• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • المحاسبة ونظم المعلومات
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • المحاسبة ونظم المعلومات
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Users Sentiment Analysis Using Artificial Intelligence-Based FinTech Data Fusion in Financial Organizations

    عرض / فتح
    s11036-023-02246-z.pdf (1.720Mb)
    التاريخ
    2023
    المؤلف
    Khan, Sulaiman
    Khan, Habib Ullah
    Nazir, Shah
    Albahooth, Bayan
    Arif, Mohammad
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Innovative applications surprised the research communities in the 21st by presenting in diverse domains. Financial technology (FinTech) is an example of these innovative applications. Financial technology applications have renovated traditional banking systems into improved smart business models. Financial technology applications enable the customers with minimum risk or other possible attacks and can make transactions through credit cards and mobile applications from anywhere and anytime. However still the customer doesn't fully trusted and preferred the uncertain behavior about FinTech-driven applications. To precisely solve this uncertain behavior of customer sentiments, this paper identifies and encourage them towards the use of FinTech-assisted applications. This paper proposed a pipelined model to evaluate user sentiments for their uncertain behaviors towards these FinTech-assisted applications. The proposed model consists of a convolutional neural network (CNN) and support vector machine (SVM), where the CNN is used for classifying the sentiments of different behaviors while SVM is used for statistical information to measure to what extent the users reflect negative behavior. The simulation results are based on the sentiments of users against the OVO application and Mint application on Google Play Store. An overall accuracy rate of 91.7% is recorded for the OVO application. This high accuracy rate reflects the satisfaction of the users with the OVO application and Mint application. Furthermore, this automatic analysis of negative reviews can be used as evidence for future contributions in the revised versions of these applications to secure a safer and more competitive position in the market.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1007/s11036-023-02246-z
    http://hdl.handle.net/10576/58377
    المجموعات
    • المحاسبة ونظم المعلومات [‎555‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video