• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • إصدارات جامعة قطر
  • الدوريات الجارية
  • دراسات في الأعمال و الاقتصاد
  • 2024 - Volume 27 - Issue 1
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • إصدارات جامعة قطر
  • الدوريات الجارية
  • دراسات في الأعمال و الاقتصاد
  • 2024 - Volume 27 - Issue 1
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Informal Learning at workplace in the Middle East: Exploring the role of informal learning levels on Team Performance in Qatar

    Thumbnail
    عرض / فتح
    SBE+27.1._Paper+4_2024_71-98 (1).pdf (417.5Kb)
    التاريخ
    2024-02-20
    المؤلف
    Al-Hajri, Dana
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    In organisations, informal learning is recognised as one of the major contributors towards learning and development for employees. Over the years, researchers and practitioners continually attempt to understand the relationship between informal learning and team performance, yet this relationship is highlighted to be complex to assert. This study aims to explore the role of different informal learning levels (self-reflection (individual), managerial coaching (dyadic), and knowledge exchange (team)) on team performance in Qatar. Data collection was conducted using quantitative method through deploying the use of questionnaire survey with 47 teams within a selected company in Qatar. The findings showed that understanding the relationship between informal learning and team performance is complex, but using activities at different levels provided a holistic, yet more assertive approach to further understand that relationship. The study found that the team knowledge sharing have the highest values among the informal learning activities while managerial coaching were less practiced. On the one hand, the results derived from the regression tests showed that there is no strong association between informal learning and team performance which indicates that complex relationship between those two variables and how informal learning activities are motivated/demotivated in organisations. The study concluded by proposing an abstract conceptualisation to understand the relationship between informal learning and team performance.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.29117/sbe.2024.0149
    http://hdl.handle.net/10576/58544
    المجموعات
    • 2024 - Volume 27 - Issue 1 [‎4‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video