• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • العمارة والتخطيط العمراني
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • العمارة والتخطيط العمراني
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Transit-Oriented Development of the Qatar National Museum Metro Station in Al-Slata, Doha, Qatar

    عرض / فتح
    awwaad-et-al-2024-transit-oriented-development-of-the-qatar-national-museum-metro-station-in-al-slata-doha-qatar.pdf (2.216Mb)
    التاريخ
    2024-09-01
    المؤلف
    Awwaad, Reem
    Furlan, Raffaello
    Paquet, Tarryn N.K.
    Osman, Tagwa
    Indraganti, Madhavi
    Al-Matwi, Rashid
    ...show more authors ...show less authors
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Doha, the capital city of Qatar, has experienced remarkable urban growth over the last two decades. This raises concerns regarding the city’s fulfillment of compactness, complexity, and connectivity. This paper considers transit-oriented development (TOD) as a potential tool to attain a sustainable and diverse urban landscape in a situated context. Qualitative research methods, which include observations and mapping, are employed to gain a deeper understanding of the physical aspects of a situated context in the neighborhood of Al-Slata, Doha. Specifically, this paper aims to investigate the implementation of TOD in metro station precincts within Al-Slata based on five design aspects: (1) walkability; (2) balance of ground use; (3) mixed-use spaces; (4) intermodality and transportation hubs; and (5) a public transportation network. The findings include a lack of complexity and connectivity between urban activities and spaces adjacent to the metro station. In addition, these findings demonstrate the potential of metro stations to preserve the cultural heritage and social identity in a rapidly developing city like Doha. The recommendations include a layout design proposal to increase connectivity and complexity within the situated context and suggestions on how transit nodes and metro stations could become active hubs within the city.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85190949892&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1061/JUPDDM.UPENG-4679
    http://hdl.handle.net/10576/58802
    المجموعات
    • العمارة والتخطيط العمراني [‎307‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video