Show simple item record

AuthorAl-Maadadi, Fatima Yousuf
Available date2024-09-23T09:42:01Z
Publication Date2024-03-12
Publication Nameمجلة العلوم التربوية
Identifierhttp://dx.doi.org/10.29117/jes.2023.0147
CitationAl-Maadadi, Fatima Yousuf. 2024. “Implications of the Creative Curriculum from the Perspectives of Educators in Qatar University Early Childhood Center”. Journal of Educational Sciences – Qatar University 23 (23).
ISSN2706-6711
URIhttp://hdl.handle.net/10576/59182
AbstractTo better understand the effectiveness of any implemented early childhood curriculum, it is vital to pay attention to the experiences of early childhood educators who practiced that curriculum. The purpose of this research is to investigate early childhood educators' experiences with the Creative Curriculum that has been implemented at the Early Childhood Center of Qatar University since 2015. In this phenomenological research, the methodology includes: (a) in-depth phenomenologically based interviews, (b) follow-up online interviews, and (c) a focus group meeting with the teachers. Eight early childhood educators with a wide range of experiences presented their own experiences with the Creative Curriculum. The findings revealed that by implementing the Creative Curriculum, teachers were encouraged to integrate all aspects of the Curriculum. Teachers were inspired to pay close attention to their children’s physical, social, emotional, and cognitive development and to respond appropriately. This research provides insights and future implications about this specific curriculum in the early childhood field.
Languageen
PublisherQatar University Press
SubjectCreative Curriculum
Educators’ perspectives
Children
Early childhood education
Qatar
TitleImplications of the Creative Curriculum from the Perspectives of Educators in Qatar University Early Childhood Center
Alternative Titleتطبيقات المنهاج الإبداعي من وجهات نظر معلمات مركز الطفولة المبكرة في جامعة قطر
TypeArticle
Pagination291-307
Issue Number23
Volume Number23
Alternative Abstractلفهم فعالية أي منهج يُنفذ في مرحلة الطفولة المبكرة، من الضروري الانتباه إلى خبرات معلمات هذه المرحلة في ممارسة هذا المنهج وتطبيقه. يهدف البحث إلى استقصاء تجارب معلمات الطفولة المبكرة بعد تنفيذ المنهج الإبداعي المطبق في مركز الطفولة المبكرة بجامعة قطر منذ عام 2015. ترتكز المنهجية في هذا البحث النوعي على: (أ) المقابلات المتعمقة المباشرة، (ب) المقابلات عبر الإنترنت، (ج) مقابلة نهائية مع المجموعة المركزة من المعلمات المشاركات بالبحث. في هذا البحث قدمت ثمانية من معلمات الطفولة المبكرة مجموعة واسعة من الخبرات المتعلقة بتجاربهن الخاصة مع المنهج الإبداعي. كشفت النتائج أن المنهج الإبداعي شجع المعلمات على دمج جميع الجوانب النمائية لدى الأطفال، كما وجههن لإعطاء عناية خاصة بتطور الأطفال بدنيًا واجتماعيًا وعاطفيًا ومعرفيًا، وللاستجابة بشكل مناسب لتطور الأطفال. يقدم البحث استشرافًا مستقبليًا لتطبيقات المنهج الإبداعي في مجال الطفولة المبكرة.
ESSN2706-672X
Authorالمعضادي, فاطمة يوسف
Subjectالمنهج الإبداعي
وجهة نظر المعلمات
الأطفال
تربية الطفولة المبكرة
قطر
dc.accessType Open Access


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record