• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • الهندسة الميكانيكية والصناعية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • الهندسة الميكانيكية والصناعية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    The transportation problem with packing constraints

    Thumbnail
    عرض / فتح
    اصدار الناشر (بإمكانك الوصول وعرض الوثيقة / التسجيلةمتاح للجميع Icon)
    اصدار الناشر (تحقق من خيارات الوصول)
    تحقق من خيارات الوصول
    التاريخ
    2023-09-30
    المؤلف
    Tülay, Flamand
    Iori, Manuel
    Haouari, Mohamed
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    We address a new variant of the transportation problem, where a set of different commodities, available at several supply nodes with different prices, are distributed to demand nodes using a set of heterogeneous vehicle fleets available at each supply node. Since each commodity has a specific weight, there is a packing constraint due to the total capacity of each vehicle. The objective of this problem is to minimize the total supply cost, which includes the purchase cost of commodities and the fixed transportation cost based on the traveled distance. This novel variant of the transportation problem poses computational challenges due to its combinatorial structure. To tackle these challenges and solve large-scale instances to near-optimality in reasonable CPU times, we propose a variable neighborhood search algorithm. The proposed algorithm partitions the problem into smaller, more manageable problems to be solved. In order to initialize this methodology, we also propose a decomposition heuristic that prescribes initial feasible solutions in CPU times ranging from 0.6 s to 133.2 s on average with average optimality gaps ranging from 0.09% to 4.62%. Our proposed methodology provides solutions with 0.06% to 3.78% optimality gaps on average within average CPU times ranging from 0.2 s to 386.2 s, while the commercial solvers are unable to find integer solutions or to solve most of the instances to optimality within one CPU-hour time limit.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0305054823001429
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1016/j.cor.2023.106278
    http://hdl.handle.net/10576/59719
    المجموعات
    • الهندسة الميكانيكية والصناعية [‎1496‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video