• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • إصدارات جامعة قطر
  • الدوريات الجارية
  • مجلة تجسير
  • 2023 - Volume 5 - Issue 2
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • إصدارات جامعة قطر
  • الدوريات الجارية
  • مجلة تجسير
  • 2023 - Volume 5 - Issue 2
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    BIM Sociotechnology: Situational Awareness as a Strategy for Enhancing Collaboration in BIM-Enabled Education within the GCC Context

    Thumbnail
    عرض / فتح
    BIM+Sociotechnology_+Situational+Awareness+as+a+Strategy+for+Enhancing+Collaboration+in+BIM-Enabled+Education+within+the+GCC+Context.pdf (1.501Mb)
    التاريخ
    2023-12-27
    المؤلف
    Atour, Raya Mahmoud
    Ahmad, Ahmad Mohammad
    عطور, راية محمود
    أحمد, أحمد محمد
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    The education and industry of architecture and engineering disciplines are being transformed by Building Information Modelling (BIM) through digitization. Recent literature shows that BIM is in reality 90% sociology and 10% technology, despite the perception that it is 90% technology and 10% sociology. Without social interventions within technological models, barriers and limitations that are evident in the social culture of an institution could result in being reflected in dead-ended technical and technological structures and solutions. For this, concepts of social sustainability and cultural resilience are promoted by proposing socio-technical solutions relying on the theoretical model of Situational Awareness (SA) as a cornerstone in this research. The investigation method on the link between BIM-enabled Education and SA is done through multiple interviews within the academic sector of multiple educational institutions within the Gulf Cooperation Council (GCC). The results of this study could design a preliminary framework for approaching technical solutions to social dilemmas and thus help in enhanced implementation and collaboration in BIM-enabled education in the GCC.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.29117/tis.2023.0143
    http://hdl.handle.net/10576/59936
    المجموعات
    • 2023 - Volume 5 - Issue 2 [‎14‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video