• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • مركز قطر لابتكارات التكنولوجيا
  • أبحاث مركز قطر لابتكارات التكنولوجيا
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • مركز قطر لابتكارات التكنولوجيا
  • أبحاث مركز قطر لابتكارات التكنولوجيا
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    A top-down approach for building realistic reference scenarios and simulation framework for LTE C-V2X communications

    Thumbnail
    عرض / فتح
    اصدار الناشر (بإمكانك الوصول وعرض الوثيقة / التسجيلةمتاح للجميع Icon)
    اصدار الناشر (تحقق من خيارات الوصول)
    تحقق من خيارات الوصول
    1-s2.0-S1570870522001767-main.pdf (5.322Mb)
    التاريخ
    2023
    المؤلف
    Mir, Zeeshan Hameed
    Dreyer, Nils
    Kürner, Thomas
    Filali, Fethi
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Many vehicle-to-everything (V2X) applications and use cases require their feasibility to be simulated, tested, and validated in realistic traffic scenarios and under various network conditions before real-time testbed implementation. As cellular-V2X (C-V2X) becomes a superior technology for future connected and autonomous vehicles, the need for a simulation framework, which integrates traffic and network simulators with a realistic channel model, becomes more evident. The challenge is to overcome existing simulation platforms' weaknesses and improve simulation results' accuracy while preserving flexibility with manageable implementation complexity. This paper proposed a top-down approach for building reference scenarios with macroscopic and microscopic layers, which interweaves traffic, network, and channel simulators. The basis for the proposed simulation framework is realistic scenario data, which provides the input to the road traffic simulator and the radio channel simulator. The core of the whole simulator is the network simulator interacting with the two other simulators via dedicated interfaces. The road traffic simulator generates the vehicles' positions and is forwarded to the network simulator, which requests the radio channel simulator for the path loss values on the transmitter-receiver (TX-RX) link. As a proof of concept, the simulation results focused on the load and interference analysis in the absence and presence of V2X traffic.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1016/j.adhoc.2022.103004
    http://hdl.handle.net/10576/60206
    المجموعات
    • أبحاث مركز قطر لابتكارات التكنولوجيا [‎278‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video