• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • مركز قطر لابتكارات التكنولوجيا
  • أبحاث مركز قطر لابتكارات التكنولوجيا
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • مركز قطر لابتكارات التكنولوجيا
  • أبحاث مركز قطر لابتكارات التكنولوجيا
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    On building realistic reference scenarios for IEEE 802.11p/LTE-based vehicular network evaluations

    عرض / فتح
    On_Building_Realistic_Reference_Scenarios_for_IEEE_802.11p_LTE-Based_Vehicular_Network_Evaluations.pdf (5.191Mb)
    التاريخ
    2018
    المؤلف
    Dreyer, Nils
    Moeller,
    reas
    Baumgarten, Johannes
    Mir, Zeeshan Hameed
    Kuerner, Thomas
    Filali, Fethi
    ...show more authors ...show less authors
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    In recent years, a combined utilization of ad-hoc communication and cellular mobile radio systems has been considered for vehicular networking in future Intelligent Transportation Systems (ITSs). The development of hybrid system protocols, algorithms and architectures require comprehensive performance investigations typically carried out by means of simulations. The main contribution of this article is to introduce a top-down design methodology for building realistic simulation scenarios tailored to the requirements in vehicular communication and suitable for multiple levels of abstraction in simulations. Within this paper the focus is set on the example city of Doha, Qatar: Building upon a macroscopic layer including static environmental data and a realistic cellular network, it is shown how to embed microscopic sub-scenarios with detailed modelling of individual user mobility into the macroscopic world. Exemplary sub-scenarios are derived with respect to applications considered for ITS. As a proof of concept, in the first part of the article, the design process is demonstrated for an LTE network in conjunction with IEEE 802.11p based vehicular communication. In the second part of the article, exemplary individual simulation results at the link-level are presented for both considered radio technologies.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1109/VTCSpring.2018.8417786
    http://hdl.handle.net/10576/60449
    المجموعات
    • أبحاث مركز قطر لابتكارات التكنولوجيا [‎278‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video