• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • الهندسة الميكانيكية والصناعية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • الهندسة الميكانيكية والصناعية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Numerical simulation of blowing ratio effects on film cooling on a gas turbine blade

    Thumbnail
    عرض / فتح
    CMEM11025FU1 (1).pdf (962.3Kb)
    التاريخ
    2011
    المؤلف
    Daud, H.A.
    Li, Q.
    Bég, O.A.
    Abdulghani, S.A.A.
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    This article investigates the film cooling effectiveness and heat transfer in three regimes for a film-cooled gas turbine blade at the leading edge of the blade with 450 angle of injection. A Rolls Royce blade has been used in this study as a solid body with the blade cross section from Hub to Shroud varying with a degree of skewness. A 3-D finite-volume method has been employed (FLUENT 6.3) with a k  turbulence model. The numerical results show the effectiveness cooling and heat transfer behavior with increasing injection blowing ratio BR (1, 1.5 and 2). In terms of the film cooling performance, high BR enhances effectiveness cooling on pressure side and extends the protected area along the spanwise direction from hub to shroud. The influence of increased blade film cooling can be assessed via the values of Nusselt number in terms of reduced heat transfer to the blade. Keywords: turbine blade, film cooling, blowing ratio, CFD, heat transfer, effectiveness cooling. 1 Introduction Increasing the thrust, overall efficiency and reducing the fuel consumption as much as possible are major issues in modern gas turbine engineering, and this is generally achieved via increasing the turbine inlet temperature. These higher temperatures however have detrimental effects on the integrity of high pressure turbine components and materials composing the turbine blades. Film cooling technology is justified to protect blades surfaces from incoming hot gas and for increasing life time. Numerical and experimental studies of three-dimensional
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.2495/CMEM110251
    http://hdl.handle.net/10576/61241
    المجموعات
    • الهندسة الميكانيكية والصناعية [‎1461‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video