• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية التمريض
  • أبحاث التمريض
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية التمريض
  • أبحاث التمريض
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    A Study to Assess the Level of Softskill Practices Among Nursing Students in Selected Colleges

    Thumbnail
    عرض / فتح
    62229a30819bd7ab72de6f421e1bca00ccfd.pdf (337.2Kb)
    التاريخ
    2024-01-01
    المؤلف
    Ramalingam, Poongodi
    Sumathi, M.
    Sundareswari, R.
    Arjunan, Porkodi
    Ramanathan, Kavitha
    Subramanian, Shenbaga Sundaram
    Alhalaiqa, Fadwa
    ...show more authors ...show less authors
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Soft skills are the habits and traits that determine how a person operates in the workplace like communicating with others. Students are in a position to prove themselves in different aspects, which is not possible by technology. The soft skills identified as important in the workplace include communication, teamwork, motivation, problem-solving, enthusiasm, and trust. A quantitative, descriptive cross-sectional approach was used to assess the knowledge and practice of soft skills among nursing students at selected nursing colleges in Chennai. The target population was B. Sc Nursing Basic students in Chennai. There was a total of 305 students in the study. Data was collected using my 3s 5 point rating scale questionnaire, which Data developed was analyzed using SPSS version 23. The highest mean score (20.47 with SD 4.38) was observed in the soft skill domain of management and the lowest score was in writing and communication skills (20.23 with SD4.38). There was a statistically significant association found in soft skill domains of writing skill and management skill with fathers’ educational status and mothers’ occupational status at p<0.05 level. Soft skills are an internal part of the nursing profession. It reflects on approaches that would enable nursing students to grow in their profession.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85203248715&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.52756/ijerr.2024.v42.018
    http://hdl.handle.net/10576/61799
    المجموعات
    • أبحاث التمريض [‎87‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video