• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية العلوم الصحية
  • الصحة العامة
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية العلوم الصحية
  • الصحة العامة
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Navigating the educational frontier and unveiling the role of virtual reality in faculty development: An emerging consideration in global accreditation

    Thumbnail
    التاريخ
    2024-04-22
    المؤلف
    Asim, Zeeshan
    Sorooshain, Shahryar
    Sami, Waqas
    Mahmood, Mudassar
    Yusof, Yusri
    Sarwat, Surriyya
    Vasudevan, Asokan
    ...show more authors ...show less authors
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    The emphasis on leveraging virtualization to enhance learning has garnered attention in high education accreditation. However, a lack of comprehensive understanding regarding the effective utilization of virtual reality (VR) for advancing faculty development in both professional growth and accreditation requirements in order to maintain teaching quality poses a challenge for policymakers to enact. Implementing additional measures is crucial to guarantee the accessibility of equipment and well-trained staff. This study seeks to investigate the perspective to the extent to which VR applications prove beneficial in faculty development, particularly within the contexts of professional skills and during accreditation process at university level. This study suggests that researchers stay updated to recognize gaps in the integration of VR into education, with a particular focus on improving the teaching competencies at university level. It is essential to develop effective adaptability strategies to optimize the advantages technological advancement toward faculty professional growth.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85193677400&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.4018/979-8-3693-1698-6.ch015
    http://hdl.handle.net/10576/61801
    المجموعات
    • الصحة العامة [‎507‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video