• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • مركز قطر لابتكارات التكنولوجيا
  • أبحاث مركز قطر لابتكارات التكنولوجيا
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • مركز قطر لابتكارات التكنولوجيا
  • أبحاث مركز قطر لابتكارات التكنولوجيا
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Infrastructure-assisted efficient broadcasting in hybrid vehicular networks

    عرض / فتح
    Infrastructure-assisted_efficient_broadcasting_in_hybrid_vehicular_networks.pdf (499.5Kb)
    التاريخ
    2016-04
    المؤلف
    Mir, Zeeshan Hameed
    Kim, Jaebeom
    Filali, Fethi
    Ko, Young Bae
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Transmission power adaptation has been widely employed to improve on the network performance. However designing an adaptation technique that could lower the number of collisions and delay under unreliable connectivity and fast topological changes due to high speed vehicles is a challenging task. In this paper we proposed an efficient broadcasting scheme using transmission power adjustment. There are two main contributions. Firstly, a multi-tiered architecture is described for hybrid vehicular networking. Offloading control message exchange among vehicles from vehicle-to-vehicle (V2V) to vehicleto- infrastructure (V2I) can potentially results in better overall performance. Secondly, a centralized transmission power adaptation technique is proposed. By taking in to account the current topology state, contextual information of vehicle movement is derived in terms of estimated link expiration time. Each vehicle is then assigned a transmission power which ensures connectivity with long lasting links only. A simulation based performance evaluation study shows that the proposed power adaptation technique results in significantly lower packet collision rate and delay while maintaining a shorter average transmission range.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=84966693037&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1109/ICCVE.2015.29
    http://hdl.handle.net/10576/62070
    المجموعات
    • أبحاث مركز قطر لابتكارات التكنولوجيا [‎278‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video