• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية طب الأسنان
  • أبحاث طب الأسنان
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية طب الأسنان
  • أبحاث طب الأسنان
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    A five-year retrospective analysis (2017-2022) of reported incidents from a primary care-based education provider.

    Thumbnail
    عرض / فتح
    Full article (499.3Kb)
    التاريخ
    2025-01-17
    المؤلف
    Musa, Afsha
    Witton, Robert
    Ali, Kamran
    McColl, Ewen
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Background Patient safety incident reporting and analysis are often confined to secondary care, despite 95% of dentistry occurring in primary care. Peninsula Dental Social Enterprise (PDSE) delivers primary care dentistry in education-based settings and uses a report-review-action process to underpin its patient safety framework.Aim This article analyses trends in clinical incident data, reflecting on learning to improve overall patient safety.Methods A retrospective observational study was employed to analyse incidents over a five-year period (2017-2022) using anonymised data from the PDSE reporting system.Results Over the five-year reporting period, there were an average of 13.1 total incidents per 1,000 appointments. Sub-analysis of reported incidents revealed 1.5 clinical incidents and 0.9 'near miss' incidents. A soft-tissue injury rate of 0.6, a contamination injury rate of 0.9, and 0.3 written complaints were reported per 1,000 appointments.Conclusion Patient safety is a key component of quality dental care, especially when delivering clinical dental education. PDSE fosters an environment of transparency, enabling the provider to monitor incidents and learn from them. This results in systems improvements sitting at the heart of the clinical service. With a lack of data published from similar settings, comparison to the sector is limited. Further sharing of data is encouraged to enable standardisation and quality benchmarking.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1038/s41415-024-7952-0
    http://hdl.handle.net/10576/62285
    المجموعات
    • أبحاث طب الأسنان [‎424‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video