• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • مركز جامعة قطر للعلماء الشباب
  • المنتدى البحثي السابع للشباب 2025
  • محور العلوم والهندسة والصحة
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • مركز جامعة قطر للعلماء الشباب
  • المنتدى البحثي السابع للشباب 2025
  • محور العلوم والهندسة والصحة
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Mobile Assisted Language Learning in Tunisia: The Use of Android Educational Applications both by Learners in English Clubs in the “Tunisian Houses of Culture” and by Academic Writers

    Thumbnail
    عرض / فتح
    Mobile Assisted Language Learning in Tunisia.pdf (124.8Kb)
    التاريخ
    2025
    المؤلف
    Ben Alkilani, Marwen
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    This paper spotlights the possibility of integrating mobile assisted Language Learning in “English Clubs” in the Tunisian “Houses of culture”. Four research methods will be implemented: (1) a hybrid model which addresses sentiment analysis from visual content to analyze Android educational applications, (2) an evaluative checklist for these applications which is based on a modified version of Walker (2010), Schrock (2011), Van Houten (2011) and Vincent (2012) rubrics and models, (3) “Moderate Participant Observation” to observe learners’ use of Android applications in “English Clubs and (4) a Semi-Structured Interview to record academic researchers views about the major subject of the study. The three ultimate purposes of this research are: (1) to examine the designer’s use of visual content in his/her application and the emotional effect he wishes to have on the user (learner, researcher), (2) to investigate the extent to which the Android applications in use contribute to the teaching of vocabulary, reading, grammar and writing in the English language clubs in the Tunisian “houses of culture” and (3) to explore how do academic researchers see Android applications as helpful tools during self-editing their research papers. In the light of the findings, suggestions are made as to ways to improve the design and implementation of Android applications in other ESL contexts.
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/62557
    المجموعات
    • محور العلوم والهندسة والصحة [‎80‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video