• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • مركز جامعة قطر للعلماء الشباب
  • المنتدى البحثي السابع للشباب 2025
  • محور العلوم والهندسة والصحة
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • مركز جامعة قطر للعلماء الشباب
  • المنتدى البحثي السابع للشباب 2025
  • محور العلوم والهندسة والصحة
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Estimation of Origin and Destination in Erbil City

    Thumbnail
    عرض / فتح
    Estimation of Origin and Destination in Erbil City.pdf (37.73Kb)
    التاريخ
    2025
    المؤلف
    Ali, Farhad Mohammedamin
    Ali, Omar Kakil
    Hamo, Naser Faghimuhammed
    Omer, Dilveen Hassan
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Origin and destination are fundamental concepts in the field of transport and logistics. Origin refers to the starting point of a journey or the place where goods are first manufactured or assembled, while destination is the end of the journey or the place where the goods are manufactured or assembled. Goods are delivered or consumed. The origin and destination of a person or object can be physical, temporal, or conceptual. The origin and destination of a journey or expedition can also have significant economic, social and environmental impacts. The main reason for this study is to collect data and then use it to decide on the overall planning of the city, including roads and transportation systems, and to know which areas of the city have the most trips such as where its origin and destination. What was found through the research was the number of trips, duration of the trip, purpose, most crowded time and number of passengers. On the other hand, results were found show the number of trips from a specific area to another area as a percentage, meaning that at least an approximate number of trips were made, which gives an indication for engineers and authorities to decide how to amend the overall plan of the city. Furthermore, regarding the results found when recording and calculating them, they are quite satisfactory and can be presented as a percentage of the movement after finding them.
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/62610
    المجموعات
    • محور العلوم والهندسة والصحة [‎80‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video