• English
    • العربية
  • العربية
  • Login
  • QU
  • QU Library
  •  Home
  • Communities & Collections
  • Help
    • Item Submission
    • Publisher policies
    • User guides
    • FAQs
  • About QSpace
    • Vision & Mission
View Item 
  •   Qatar University Digital Hub
  • Qatar University Institutional Repository
  • Academic
  • Research Units
  • Social & Economic Survey Research Institute
  • Social & Economic Survey Research Institute Research
  • View Item
  • Qatar University Digital Hub
  • Qatar University Institutional Repository
  • Academic
  • Research Units
  • Social & Economic Survey Research Institute
  • Social & Economic Survey Research Institute Research
  • View Item
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Public awareness and perceptions of taxation in a changing Gulf economy

    Thumbnail
    View/Open
    Public awareness EN.pdf (289.6Kb)
    Public awareness AR.pdf (230.7Kb)
    Date
    2017-04
    Author
    Ewers, Michael
    Ashi, Sundos
    Shockley, Bethany
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    For the VAT scheme to succeed in Qatar, public awareness is necessary. Consumers need to understand how and why the VAT will affect their budgets. Perhaps more importantly, businesses need to understand how to modify accounting and payment systems to comply with the new tax law. Our findings, however, uncover a troubling reality: a widespread lack of knowledge of the VAT, for both citizens and expatriates. This indicates that for a successful rollout of the VAT scheme, greater communication to all segments of the economy is required. This communication should involve, first, making information about the VAT readily accessible to the public, and second, educating businesses about the requirements and implications of the tax, perhaps through a series of tax workshops for businesses. يعد الوعي العام ضرورة إلنجاح أية خطة لضريبة القيمة المضافة في قطر. إذ يجب أن يفهم المستهلكون كيفية تأثير ضريبة القيمة المضافة على ميزانياتهم وسبب ذلك. كما أن من األهمية أن تفهم الشركات لكيفية تعديل أنظمة السداد والمحاسبة لاللتزام بقانون الضرائب الجديد. ومع ذلك، كشفت النتائج التي توصلنا إليها عن حقيقة مثيرة للقلق وهي ضعف المعرفة بضريبة القيمة المضافة لدى المواطنين ٍّ والوافدين على حد ً سواء. ويشير هذا إلى أن طرح برنامج ناجح للضريبة على القيمة المضافة يتطلب تواصلا ً أكبر وأوسع مع كافة قطاعات االقتصاد. وينبغي أن يشمل هذا التواصل أولا إتاحة المعلومات حول ضريبة ً القيمة المضافة بسهولة للجمهور، وثاني ّ ا تعريف الشركات بمتطلبات هذه الضريبة وآثارها، ربما يتحقق هذا ُ من خالل سلسلة ورش عمل تعقد للشركات حول الضرائب.
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/6281
    Collections
    • Social & Economic Survey Research Institute Research [‎293‎ items ]

    entitlement


    Qatar University Digital Hub is a digital collection operated and maintained by the Qatar University Library and supported by the ITS department

    Contact Us | Send Feedback
    Contact Us | Send Feedback | QU

     

     

    Home

    Submit your QU affiliated work

    Browse

    All of Digital Hub
      Communities & Collections Publication Date Author Title Subject Type Language Publisher
    This Collection
      Publication Date Author Title Subject Type Language Publisher

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    About QSpace

    Vision & Mission

    Help

    Item Submission Publisher policiesUser guides FAQs

    Qatar University Digital Hub is a digital collection operated and maintained by the Qatar University Library and supported by the ITS department

    Contact Us | Send Feedback
    Contact Us | Send Feedback | QU

     

     

    Video