• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • إصدارات جامعة قطر
  • كتب
  • الكتب
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • إصدارات جامعة قطر
  • كتب
  • الكتب
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Ethnocentrism and Country-of-origin Effects: The Asian Consumers Perspective

    Thumbnail
    عرض / فتح
    Ethnocentrism and Country-of-Origin Effects.pdf (17.90Mb)
    التاريخ
    2025
    المؤلف
    Al-Sulaiti, Khalid
    Al-Sulaiti, Ibrahim
    Abbas, Jaffar
    Al Halbusi, Hussam
    السليطي, خالد
    السليطي, إبراهيم
    عباس, جعفر
    الحلبوسي, حسام
    ...show more authors ...show less authors
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    This book aims to investigate how ethnocentrism and the country-of-origin (COO) effects shape consumer perceptions and purchasing decisions, particularly from an Asian perspective. By exploring sociocultural and psychological factors, the book reveals the distinct characteristics of Asian consumers’ responses to COO cues. Utilising around 34 chapters from various countries in Asia and extensive literature, the methodology includes theoretical and empirical analysis, drawing on consumer data from key Asian markets, quantitative surveys to assess ethnocentrism, and qualitative interviews for contextual understanding. The analysis covers outcomes like perceived product quality, brand loyalty, and purchase intentions to offer actionable insights. This book emphasises how organisations can strategically adapt to the COO effect based on prevailing ethnocentric trends among Asian consumers. The findings enhance understanding of how cultural nuances influence marketing strategies, brand positioning, and international market entry, providing practical guidance for businesses operating in or entering the Asian market.
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/63208
    المجموعات
    • الكتب [‎19‎ items ]

    entitlement

    وثائق ذات صلة

    عرض الوثائق المتصلة بواسطة: العنوان، المؤلف، المنشئ والموضوع.

    • Thumbnail

      Consumers as volunteers? The influence of value congruence on consumers' voluntary performance 

      Elsharnouby, Mohamed H.; Elsharnouby, Tamer H.; Jayawardhena, Chanaka; Elbedweihy, Alaa M. ( Palgrave Macmillan , 2023 , Article)
      The study explores how consumer-brand value congruence affects the quality of consumer relationships and drives the propensity to leave and consumers' voluntary performance. It also examines how the quality of consumer-brand ...
    • Thumbnail

      ندوة قسم الإعلام والمعلومات يتحدث فيها الأستاذان المشاركان بالقسم: د. محمد حماس المصري الذي تحدث عن Talking About Islam: American and British Islamist Website Discourses about Identity , the Religious " Other", and Terrorism، د. روبرت ميدز الذي تحدث عن The Effects of Product Attribute and Consumer Benefit Integration on Consumer Memory and Attributes 

      ( جامعة قطر , 2011 , Image)
    • Thumbnail

      Do Islamic Ethics Influence Consumers’ Reaction to Advertising Messages of Certain Foods? Tracking Consumers’ Reaction Using fMRI Technology 

      Al-Kwifi, Osama Sam; Koku, Paul Sergius; Abu Farha, Allam K.; Al Halbadi, Salem Mohamed ( Taylor & Francis , 2022 , Article)
      Ethics have a significant influence on business practices and consumption behavior. This influence is increasing as evidenced in the growing global demand for ethical products, particularly Halal products. We, in this ...

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video