• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية طب الأسنان
  • أبحاث طب الأسنان
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية طب الأسنان
  • أبحاث طب الأسنان
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Beyond autonomy: unpacking self-regulated and self-directed learning through the lens of learner agency- a scoping review

    Thumbnail
    عرض / فتح
    s12909-024-06476-x.pdf (1.770Mb)
    التاريخ
    2024
    المؤلف
    Gupta, Nidhi
    Ali, Kamran
    Jiang, Dan
    Fink, Trine
    Du, Xiangyun
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Background: Learner agency involves students actively engaging in their learning process and shaping their educational experiences through autonomy, self-regulation, and decision-making. In professional education, particularly within health professions, learner agency is critical for fostering adaptability and lifelong learning. This scoping review explores how learner agency, alongside concepts such as self-regulated learning and self-directed learning, is addressed in undergraduate dental education, aiming to understand its implications and strategies for enhancing student agency in this context. Methods: The scoping review examined literature on self-regulated learning, self-directed learning and learner agency in undergraduate dental education from 1994-April 2024 across five databases: PubMed, Scopus, Embase, ProQuest Central, and Web of Science. A manual search of the cited references was also conducted. Relevant studies were screened, and the findings were summarized to offer a comprehensive overview and identify research gaps. Results: In total, 33 studies were included in the review. The results revealed a strong interconnection between intrapersonal, behavioral, and contextual dimensions in shaping learner agency through self-regulated learning and self-directed learning among undergraduate dental students. The studies analyzed, predominantly quantitative, highlighted the multifaceted relationships among self-regulated learning and self-directed learning and learner agency, emphasizing its significance for educational practice and policy. Conclusions: Self-regulated learning and self-directed learning are crucial for developing learner agency, aiding undergraduate students' transition into independent professionals and fostering lifelong learning behaviors. Educational strategies should prioritize empowering students to become independent learners, reducing their reliance on faculty. Further research is needed to identify effective methods for promoting learner agency development among dental students.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1186/s12909-024-06476-x
    http://hdl.handle.net/10576/63321
    المجموعات
    • أبحاث طب الأسنان [‎407‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video