• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية طب الأسنان
  • أبحاث طب الأسنان
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية طب الأسنان
  • أبحاث طب الأسنان
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Preparedness of Dental Undergraduates for Clinical Practice: A Comparison Between Evaluations by Students and Academic Faculty

    Thumbnail
    عرض / فتح
    Main Manuscript File (2.029Mb)
    التاريخ
    2025-01-01
    المؤلف
    Gaballah, Kamis
    Ali, Kamran
    Zahra, Daniel
    Ibrahim, Eteman
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Introduction: Undergraduate dental education aims to equip students with scientific knowledge, clinical skills, and behavioral attributes to prepare them for a career in independent dental practice after graduation. The purpose of this study was to compare self-reported preparedness of undergraduate dental students with evaluations by their clinical supervisors. Methods: A probability sampling technique was used to recruit final year dental students at a university in the Middle East. Preparedness of the students was assessed using a previously validated dental preparedness assessment scale encompassing 50 core clinical skills (Part A) as well as cognitive attributes and behavioral skills (Part B). The participating students were also evaluated by their clinical supervisors. Results: A total of 52 of the 70 students invited provided their responses, yielding a response rate of 74.28%. In addition, four clinical supervisors also evaluated the preparedness of the participants. The mean student ratings of their preparedness were significantly higher than ratings provided by their supervisors for Part A, t (93.13) = 7.48, p < 0.001; Part B, t (101.46) = 7.25, p < 0.001; and overall, t (98.48) = 8.25, p < 0.001. Discussion: This study compared students’ self-perceived preparedness for dental practice with evaluations by their supervisors. The students rated their preparedness to be higher compared to the evaluations by their supervisors, indicating weak correlations between self-perceived preparedness and supervisors’ evaluation. Nevertheless, evaluation by supervisors provides a powerful tool for students to compare their self-assessment and reflect on their strengths and weaknesses for work readiness after graduation.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=105000683098&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1155/ijod/9065801
    http://hdl.handle.net/10576/64057
    المجموعات
    • أبحاث طب الأسنان [‎428‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video