• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية طب الأسنان
  • أبحاث طب الأسنان
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية طب الأسنان
  • أبحاث طب الأسنان
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Evaluating artificial intelligence chatbots for patient education in oral and maxillofacial radiology

    Thumbnail
    عرض / فتح
    اصدار الناشر (بإمكانك الوصول وعرض الوثيقة / التسجيلةمتاح للجميع Icon)
    اصدار الناشر (تحقق من خيارات الوصول)
    تحقق من خيارات الوصول
    1-s2.0-S2212440325000033-main.pdf (640.2Kb)
    التاريخ
    2025-01-11
    المؤلف
    Dilek, Helvacioglu-Yigit
    Demirturk, Husniye
    Ali, Kamran
    Tamimi, Dania
    Koenig, Lisa
    Almashraqi, Abeer
    ...show more authors ...show less authors
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    ObjectiveThis study aimed to compare the quality and readability of the responses generated by 3 publicly available artificial intelligence (AI) chatbots in answering frequently asked questions (FAQs) related to Oral and Maxillofacial Radiology (OMR) to assess their suitability for patient education. Study DesignFifteen OMR-related questions were selected from professional patient information websites. These questions were posed to ChatGPT-3.5 by OpenAI, Gemini 1.5 Pro by Google, and Copilot by Microsoft to generate responses. Three board-certified OMR specialists evaluated the responses regarding scientific adequacy, ease of understanding, and overall reader satisfaction. Readability was assessed using the Flesch-Kincaid Grade Level (FKGL) and Flesch Reading Ease (FRE) scores. The Wilcoxon signed-rank test was conducted to compare the scores assigned by the evaluators to the responses from the chatbots and professional websites. Interevaluator agreement was examined by calculating the Fleiss kappa coefficient. ResultsThere were no significant differences between groups in terms of scientific adequacy. In terms of readability, chatbots had overall mean FKGL and FRE scores of 12.97 and 34.11, respectively. Interevaluator agreement level was generally high. ConclusionsAlthough chatbots are relatively good at responding to FAQs, validating AI-generated information using input from healthcare professionals can enhance patient care and safety. Readability of the text content in the chatbots and websites requires high reading levels.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2212440325000033
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1016/j.oooo.2025.01.001
    http://hdl.handle.net/10576/64060
    المجموعات
    • أبحاث طب الأسنان [‎421‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video