• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية طب الأسنان
  • أبحاث طب الأسنان
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية طب الأسنان
  • أبحاث طب الأسنان
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Quality Assessment Tool within Systematic Reviews in Pediatric Dentistry in the Last Decade: Understanding the Threshold

    Thumbnail
    عرض / فتح
    JSAAPD-8-29.pdf (10.08Mb)
    التاريخ
    2025-04-07
    المؤلف
    Cherian, Joe Mathew
    Kumari, Alpana
    Mathew, Mebin George
    Philip, Nebu
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Background: Numerous risk-of-bias tools are available to evaluate the quality of primary studies included in a systematic review (SR). Aim: This study aimed to assess the prevalence of such tools in SRs within the field of pediatric dentistry and to explore whether a threshold for methodological quality has been implemented when selecting primary studies for inclusion. Materials and methods: A comprehensive electronic search was conducted across seven pediatric dentistry journals to identify SRs published between 2012 and 2023. The use, type, and extent of quality assessment tools applied in the SR process, along with the presence of a methodological quality threshold set by the authors, were analyzed. Results: Among the 198 SRs that met the inclusion criteria, 37 quality appraisal and risk-of-bias tools were used either individually or in combination. In this sample, only one-tenth (21/198; 10.6%) of the SRs included a defined threshold for the quality of primary studies. When considering only SRs with meta-analyses (MA), this percentage increased slightly to 17.3%. Conclusion: SRs in pediatric dentistry employ a variety of quality assessment tools to evaluate primary studies; however, only one-tenth of them included a defined threshold for the quality of the studies. The scientific community should adopt stricter reporting standards to enhance the quality of SRs, thereby ensuring that their findings can be effectively translated into clinical practice.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=105003693303&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.5005/jp-journals-10077-3336
    http://hdl.handle.net/10576/65658
    المجموعات
    • أبحاث طب الأسنان [‎424‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video