• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • علوم وهندسة الحاسب
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • علوم وهندسة الحاسب
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    AI in higher education: unveiling academicians' perspectives on teaching, research, and ethics in the age of ChatGPT

    عرض / فتح
    AI in higher education unveiling academicians perspectives on teaching research and ethics in the age of ChatGPT.pdf (926.1Kb)
    التاريخ
    2025
    المؤلف
    Malik, Aqdas
    Khan, M. Laeeq
    Hussain, Khalid
    Qadir, Junaid
    Tarhini, Ali
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    This study examines the potentials and challenges of integrating conversational AI (Artificial Intelligence) tools in higher education. Specifically, the study delves into how ChatGPT is reshaping teaching, learning, research, and student evaluation while addressing ethical concerns such as academic integrity. We employ a qualitative research design based on semi-structured interviews with 12 highly accomplished academicians from North America, Asia, and Europe's higher education institutions. Our analysis reveals ChatGPT's potential to uplift educational productivity, learning outcomes, creativity, and idea generation but raises apprehensions about academic honesty, authenticity, and over-reliance. While ChatGPT can enhance educational practices such as brainstorming, analysis, and skills acquisition, its unchecked use may impede learning, critical thinking, and research quality. The study advocates for the responsible AI use in academia, underscoring educators and policymakers to establish policies guiding conversational AI ethical applications. Thus, training faculty and executing institutional policies are essential for effective and ethical integration of ChatGPT and other AI tools in higher education. Finally, this research contributes to ongoing research on AI in education by providing valuable insights that can harness potential of these transformative tools while upholding academic integrity and standards.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1080/10494820.2024.2409407
    http://hdl.handle.net/10576/66047
    المجموعات
    • علوم وهندسة الحاسب [‎2482‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video