• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • علوم وهندسة الحاسب
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • علوم وهندسة الحاسب
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Perceptions of Engineering College Instructors and Their Students Towards Generative Artificial Intelligence (GenAI) Tools: A Preliminary Qualitative Analysis

    عرض / فتح
    perceptions-of-engineering-college-instructors-and-their-students-towards-generative-artificial-intelligence-genai-tools-a-preliminary-qualitative-analysis (1).pdf (1.827Mb)
    التاريخ
    2024
    المؤلف
    Gambhir, Dhruv
    Xie, Yifan
    Yeter, Ibrahim H.
    Qadir, Junaid
    Khong, Andy
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    GenAI tools, such as ChatGPT, have gained significant traction in engineering colleges and are revolutionizing how students approach each assignment and project. However, integrating them into the education system introduces challenges to the core assessment criteria and the traditional grading system that has been used in these institutions for decades. To achieve a better understanding of the significant influence and disturbance caused by GenAI, this study employed semi-structured interviews to collect qualitative data from a group of six students and two instructors, chosen via stratified sampling, from a research-intensive engineering college in Southeast Asia to explore their perspectives regarding GenAI. Initially, we discussed the positive and negative effects of GenAI on engineering education. Subsequently, we explored the correlation between ChatGPT and the current assessment pattern. It turned out that the widespread adoption of GenAI tools has made it necessary to reevaluate current assessment methods at educational institutions. The conventional grading scheme also found itself increasingly incompetent against the capabilities of ChatGPT, posing a potential threat to the equilibrium of academic integrity. The adaptive strategies employed by institutions in response to GenAI are also discussed in this paper, and we have explored whether instructors restrict students' access using sophisticated detection systems or simply advocate ethical and responsible use of GenAI. The potential consequences of these policies on students' learning were also explored with an emphasis on whether students feel unfairly disadvantaged when detection systems fail or if they perceive the need to rely on GenAI tools to maintain academic competitiveness.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.18260/1-2--47840
    http://hdl.handle.net/10576/66050
    المجموعات
    • علوم وهندسة الحاسب [‎2482‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video