• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • علوم وهندسة الحاسب
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • علوم وهندسة الحاسب
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Engineering Education in the Era of ChatGPT: Promise and Pitfalls of Generative AI for Education

    عرض / فتح
    Engineering_Education_in_the_Era_of_ChatGPT_Promise_and_Pitfalls_of_Generative_AI_for_Education.pdf (6.505Mb)
    التاريخ
    2023
    المؤلف
    Qadir, Junaid
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Engineering education is constantly evolving to keep up with the latest technological developments and meet the changing needs of the engineering industry. One promising development in this field is the use of generative artificial intelligence technology, such as the ChatGPT conversational agent. ChatGPT has the potential to offer personalized and effective learning experiences by providing students with customized feedback and explanations, as well as creating realistic virtual simulations for hands-on learning. However, it is important to also consider the limitations of this technology. ChatGPT and other generative AI systems are only as good as their training data and may perpetuate biases or even generate and spread misinformation. Additionally, the use of generative AI in education raises ethical concerns such as the potential for unethical or dishonest use by students and the potential unemployment of humans who are made redundant by technology. While the current state of generative AI technology represented by ChatGPT is impressive but flawed, it is only a preview of what is to come. It is important for engineering educators to understand the implications of this technology and study how to adapt the engineering education ecosystem to ensure that the next generation of engineers can take advantage of the benefits offered by generative AI while minimizing any negative consequences.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1109/EDUCON54358.2023.10125121
    http://hdl.handle.net/10576/66051
    المجموعات
    • علوم وهندسة الحاسب [‎2482‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video