• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • علوم وهندسة الحاسب
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • علوم وهندسة الحاسب
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Informed Consent in IoT Environments: Challenges and a Futuristic Incentives-Based Model

    عرض / فتح
    Informed_Consent_in_IoT_Environments_Challenges_and_a_Futuristic_Incentives-Based_Model.pdf (344.1Kb)
    التاريخ
    2024
    المؤلف
    Eliyan, Areej Fayez
    Marwat, Safdar Nawaz Khan
    Qadir, Junaid
    Al-Fuqaha, Ala
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    The ubiquitous deployment of IoT devices has enabled the collection of large amounts of data, which can be used to infer intimate information about user behavior and preferences. However, this potential for data collection raises concerns about user privacy. Obtaining informed consent from users can build trust and enable data gathering for socially beneficial purposes, leading to the development of new services and capabilities for research in various fields, including those involving human subjects. However, this promise cannot be realized as long as apprehensions regarding the discretion of confidential data are satisfied among the masses. In an attempt to secure the confidence of users, the notion of informed consent is taken to new echelons in this article. A model for incentivizing the notion of informed consent in the context of IoT is presented in this work, where the aspiration is to persuade users into accepting the disclosure of information in return for tangible as well as intangible incentives. This results in developing a trust-based relationship with users and can prove to be the next step towards revealing the full spectrum of the IoT wonders.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1109/IOTM.001.2300060
    http://hdl.handle.net/10576/66066
    المجموعات
    • علوم وهندسة الحاسب [‎2482‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video