• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • علوم وهندسة الحاسب
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • علوم وهندسة الحاسب
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Generative artificial intelligence and engineering education

    عرض / فتح
    J of Engineering Edu - 2023 - Johri - Generative artificial intelligence and engineering education.pdf (556.9Kb)
    التاريخ
    2023
    المؤلف
    Johri, Aditya
    Katz, Andrew S.
    Qadir, Junaid
    Hingle, Ashish
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    The recent popularity of generative AI (GAI) applications such as ChatGPT portend a new era of research, teaching, and learning across domains, including in engineering (Bubeck et al., 2023; Kasneci et al., 2023; Lo, 2023; Qadir, 2023). In this guest editorial, we discuss the potential impact of GAI for engineering education as researchers and teachers. We see this editorial as the start of a serious dialogue within the community around how GAI can and will change our practices, and what we can do to respond to these shifts. GAI is built on foundational models (FMs) that can be adapted to various other tasks, such as large language models (LLMs), and they operate by learning from many examples and becoming very good at predicting the subsequent probable output or output sequence. Given the abundance of digitized data, they can quickly learn a wide range of topics and respond to user queries almost instantly. Whether engineering a new software application, writing a code snippet to analyze data, designing a product, or composing a cover letter for a job application, GAI users can leverage the power of LLMs to generate outputs that meet their specific needs (UNESCO, 2023). The ability to learn a skill and adapt it to new contexts is a capability that humans have excelled at for a long time. Some would even argue that the competence to learn original things in new environments to tackle novel problems, and teach it to others, is one of the most unique characteristics of our species (Tomasello, 2009). To assist us in this process, we also have the capability to continually create tools and techniques, another distinct trait of humans and central to the engineering profession (Johri, 2022). What, though, is the potential and limit of developing tools and technologies that can mimic and even go beyond what we have conceived of as human intelligence? What potential consequences do technology that can generate novel outputs have for society, especially education in terms of both benefits and harms (Bommasani et al., 2021; Farrokhnia et al., 2023)? What implications does this have for engineering educators (Johri, 2020)?
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1002/jee.20537
    http://hdl.handle.net/10576/66072
    المجموعات
    • علوم وهندسة الحاسب [‎2482‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video