• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • قطاع التخصصات الصحية
  • بدون عنوان
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • قطاع التخصصات الصحية
  • بدون عنوان
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    EXPLORING CULTURAL HUMILITY IN SIMULATION DEBRIEFING FROM THE PERSPECTIVE OF DEBRIEFERS

    عرض / فتح
    Mohamed Ahmed Amer_OGS Approved Thesis.pdf (1.681Mb)
    التاريخ
    2025-06
    المؤلف
    AMER, MOHAMED AHMED
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Cultural humility is a "process of self-reflection to understand personal and systemic biases and privileges that may contribute to health disparities". Simulation-based education lacks the focus on cultural humility, indicating the need for further research and educational changes. A qualitative phenomenological study was conducted to explore the lived experiences of debriefers at ITQAN Clinical Simulation and Innovation Center, Qatar. Twelve debriefers were interviewed. The analysis identified six themes: 1. Relevance of cultural humility (cultural sensitivity and considerations in debriefing, role of culture in influencing learners' group identities and consequences of lacking the cultural humility for learners, debriefers as well as the learning process); 2. Context for its necessity (innate traits and the acquired characteristics of learners); 3. Potential outcomes (for the learning process, learners and debriefers); 4. Anticipated challenge (personnel, organizational and educational design limitations); 5. Enablers ( personnel factors and instructional design of simulation programs); 6. Principles for an effective debriefing session in multicultural settings (during pre-briefing, and debriefing as well as assessment of debriefers). The study recommended training and development of debriefers to enhance their skills in providing culturally appropriate debriefing experiences. Exploring cultural humility shall assist simulation leaders and policy makers to set the best practices towards valuing cultural diversity among learners.
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/66376
    المجموعات
    • [‎6‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video