• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
      • عرض المستودع الرقمي
      • البحث في المستودع الرقمي (البحث البسيط والبحث المتقدم)
      • ارسال عملك للمستودع الرقمي
      • مصطلحات المستودع الرقمي
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية العلوم الصحية
  • التغذية البشرية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية العلوم الصحية
  • التغذية البشرية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Consumers perception of insect-based foods in Lebanon: A novel sustainable food source

    Thumbnail
    عرض / فتح
    jiff-article-10.1163-23524588-bja10239 (1).pdf (471.7Kb)
    التاريخ
    2025-05-28
    المؤلف
    Bou-Mitri, Christelle
    Mashtoub, Layal Al
    Issa, Aline
    Doumit, Jaqueline
    Karam, Layal
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    The focus on sustainable food innovation is driving interest in insect-based foods as a unique and environmentally friendly protein alternative. The aim of the study was to assess consumer perception, knowledge and acceptability of insect-based food among Lebanese consumers. A cross-sectional study recruited a convenience sample of 384 adults living in Lebanon, females (61.7%), with a mean age of 32.28 years old. A questionnaire was sent via WhatsApp in a link form, to assess the behavior towards insect-based food, between August and October 2023. The findings showed that only 14.3% of Lebanese consumers are willing to try insects as food, due to several reasons, mainly because they believe that it is disgusting (60.7%), dirty (57.6%), weird (29.4%) and not safe to eat (28.4%). Several factors appear to affect the acceptability or willingness to try insect-based food such as knowledge and religion. Moreover, males are more likely to try insect-based food than females (p = 0.016). Further awareness campaigns, regulations and strong marketing strategies could pave the ground for higher acceptance and willingness to try insect-based food, though it may take time for Lebanese consumers to fully embrace this alternative.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=105007334801&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1163/23524588-bja10239
    http://hdl.handle.net/10576/67115
    المجموعات
    • التغذية البشرية [‎455‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشر

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    Video