• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
      • عرض المستودع الرقمي
      • البحث في المستودع الرقمي (البحث البسيط والبحث المتقدم)
      • ارسال عملك للمستودع الرقمي
      • مصطلحات المستودع الرقمي
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية الآداب والعلوم
  • دراسات الخليج
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية الآداب والعلوم
  • دراسات الخليج
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    EXPLORING THE DIFFERENT WAYS ARTIFICIAL INTELLIGENCE IS USED IN LEARNING: A STUDY ON MASTER STUDENTS AT QATAR UNIVERSITY

    عرض / فتح
    Maryam Al Thani_OGS Approved Thesis.pdf (1.125Mb)
    التاريخ
    2025-06
    المؤلف
    AL THANI, MARYAM ABDULLA
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    This following MA study explores the different ways Artificial Intelligence (AI) is used by students who are enrolled in the College of Arts and Sciences master's degree programs at Qatar University. To collect data on the students' experiences, perceptions, and challenges associated with AI usage. The study used both qualitative and quantitative for the methodology, a survey and interviews. The study interviewed 15 students, and these interviews were one-on-one. For the survey, there were 96 replies received. It draws on two theoretical frameworks: Constructivist Learning Theory and Self-Directed Learning Theory. The thesis explores how MA students at Qatar University are integrating AI technologies into their academic learning, revealing that AI tools are widely used to support various tasks. The findings align with both Constructivist Learning Theory and Self-Directed Learning Theory, showing that students actively engage with AI to build knowledge, set learning goals, and reflect on their progress. Nonetheless, the study also identifies some limitations within these theoretical frameworks. Moreover, some students expressed concerns about ethical issues, including data privacy, algorithmic bias, and the risk of overreliance on technology. To address these challenges, the thesis provides recommendations for raising awareness about AI biases, creating institutional ethics guidelines, and offering ongoing education on AI use and digital literacy.
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/67341
    المجموعات
    • دراسات الخليج [‎77‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشر

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    Video