• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
      • عرض المستودع الرقمي
      • البحث في المستودع الرقمي (البحث البسيط والبحث المتقدم)
      • ارسال عملك للمستودع الرقمي
      • مصطلحات المستودع الرقمي
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • مركز قطر لابتكارات التكنولوجيا
  • أبحاث مركز قطر لابتكارات التكنولوجيا
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • مركز قطر لابتكارات التكنولوجيا
  • أبحاث مركز قطر لابتكارات التكنولوجيا
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ADCS: An adaptive data collection scheme in vehicular networks using 3G/LTE

    Icon
    عرض / فتح
    ADCS_An_adaptive_data_collection_scheme_in_vehicular_networks_using_3G_LTE.pdf (550.1Kb)
    التاريخ
    2014-01-01
    المؤلف
    Drira, Wassim
    Puthal, Deepak
    Filali, Fethi
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Vehicular Ad-hoc Networks (VANETs) are special kind of Mobile Ad-hoc Networks (MANETs). The distinctive characteristics of the VANETs include high speed of vehicular nodes and high variability in node density. Collecting data from VANETs is important to monitor, control and manage road traffic. However, efficient collection of the needed data is quite challenging due to vehicles mobility and the tremendous amount of events and data generated. In this paper we focus on vehicle data collection using 3G/LTE. In the first step, we compare proactive and reactive data collection schemes using simulation. The results show that proactive gives the lowest delay and bandwidth usage but the most loss ratio. Interested in optimizing the bandwidth usage, an adaptive data collection scheme will be provided. It is based on the proactive scheme while it uses variable periods depending on the vehicle position and travel time to provide accurate traffic and travel time information to the Traffic Management Center (TMC). Emulation results, using taxi traces in Qatar, shows that our algorithm consumes an acceptable amount of mega bytes (≈ 31MB) per month when the basic reporting period is set to 10s.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=84959441237&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1109/ICCVE.2014.7297651
    http://hdl.handle.net/10576/68034
    المجموعات
    • أبحاث مركز قطر لابتكارات التكنولوجيا [‎307‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشر

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    Video