• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • إصدارات جامعة قطر
  • الدوريات الجارية
  • دراسات في الأعمال و الاقتصاد
  • بدون عنوان
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • إصدارات جامعة قطر
  • الدوريات الجارية
  • دراسات في الأعمال و الاقتصاد
  • بدون عنوان
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Investigation of Factors Influencing Students' Intentions to Use the Internet: Jordanian Universities Context

    Thumbnail
    عرض / فتح
    Bus_003_012_02_2006.pdf (630.4Kb)
    التاريخ
    2006-09
    المؤلف
    Awadh, Muhammad
    Al-Adaileh, Raid Mohammed
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    The increasing use of information technology (IT) applications within universities context increases the importance of exploring cognitive and psychological factors that might influence successful introduction and usage of IT. Consideration of these factors including students' intention to use IT is receiving a huge interest in recent literature to avoid what so called the technological disenfranchisement. Accordingly, the present study investigates certain attitudinal factors that may influence the students' (beneficiary) intentions to use the Internet. The factors investigated in this study include perceived ease of use, perceived usefulness, trust, self-efficacy, and privacy. Accordingly, this study is an attempt to framework these factors within the context of Jordanian universities as an example from a developing countries context where the scarce of the available literature is a major concern. The findings of this study emphasis the importance of perceived usefulness, user's self-efficacy and privacy as determinants for students' intentions to use the Internet. Other factors including perceived ease of use and trust were excluded from the proposed framework due to their none significant effect on students' intentions to use the Internet.
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/6845
    المجموعات
    • [‎5‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video