• English
    • العربية
  • العربية
  • Login
  • QU
  • QU Library
  •  Home
  • Communities & Collections
  • Help
    • Item Submission
    • Publisher policies
    • User guides
    • FAQs
  • About QSpace
    • Vision & Mission
View Item 
  •   Qatar University Digital Hub
  • Qatar University Institutional Repository
  • Academic
  • University Publications
  • QU Ceased Journals
  • Journal of the Educational Research Center - [From 1992 TO 2005]
  • View Item
  • Qatar University Digital Hub
  • Qatar University Institutional Repository
  • Academic
  • University Publications
  • QU Ceased Journals
  • Journal of the Educational Research Center - [From 1992 TO 2005]
  • View Item
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تأثير جنس الطالب ودرجتة في التربية العملية ومدى مناسبة التكنولوجيا للتخصص على درجة استخدام تكنولوجيا التعليم

    Thumbnail
    View/Open
    059813-0004-fulltext.pdf (1.153Mb)
    Date
    1998
    Author
    Gaber, Maged A. [ماجد ابو جابر]
    Kattami, Youssef [يوسف قطامي]
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    تسعى هذه الدراسة إلى تعرف تأثير جنس الطالب ودرجته في التربية العملية ودرجة مناسبة تكنولوجيا التعليم للتخصص على درجة استخدام تكنولوجيا التعليم. كما تسعى إلى توفير أدب متخصص في المجال، وأداة مطورة لنفس الغرض ذات خصائص سيكومترية مناسبة، يمكن أن تسهم في فهم المعوقات المتعلقة باستخدام تكنولوجيا التعليم. وقد تم استخدام التصميم العاملي لتحليل التباين الثلاثي (2*2*3) لمتغيرات الدراسة وتفاعلاتها الثنائية والثلاثية. كما تم استخدام اختبار شافيه. وقد بينت النتائج أن هناك فروقاً ذات دلالة بين مستويات المتغيرات المبحوثة عند مستوى (ألفا <0.0001) وتفاعلاتها الثنائية والثلاثية. كذلك بينت النتائج أن هناك فروقاً ذات دلالة بين درجات معوقات استخدام تكنولوجيا التعليم باعتبار الجنس ولصالح الإناث. كما بينت النتائج فروقا ذات دلالة بالنسبة لدرجة مناسبة تكنولوجيا التعليم لصالح المتوسط الأعلى. وفى مجال اختبار الفروق بين التفاعلات الثنائية والثلاثية، فقد تبين أن كلها كانت ذات دلالة عند المستوى (ألفا<0.0001). وقد أوصت الدراسة زيادة الاهتمام بأفكار الطالب المعلم نحو استخدام تكنولوجيا التعليم من ضمن توصيات أخرى.
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/8163
    Collections
    • Journal of the Educational Research Center - [From 1992 TO 2005] [‎225‎ items ]

    entitlement


    Qatar University Digital Hub is a digital collection operated and maintained by the Qatar University Library and supported by the ITS department

    Contact Us | Send Feedback
    Contact Us | Send Feedback | QU

     

     

    Home

    Submit your QU affiliated work

    Browse

    All of Digital Hub
      Communities & Collections Publication Date Author Title Subject Type Language Publisher
    This Collection
      Publication Date Author Title Subject Type Language Publisher

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    About QSpace

    Vision & Mission

    Help

    Item Submission Publisher policiesUser guides FAQs

    Qatar University Digital Hub is a digital collection operated and maintained by the Qatar University Library and supported by the ITS department

    Contact Us | Send Feedback
    Contact Us | Send Feedback | QU

     

     

    Video