Show simple item record

AuthorKhalifa, Ibrahim Abd Rabou [ابراهيم عبد ربه خليفة]
Available date2009-11-25T13:14:09Z
Publication Date1993
Publication NameJournal of the E. R. C.
CitationJournal of the E. R. C., 1993, Vol. 2, No. 3, Pages 203-237.
URIhttp://hdl.handle.net/10576/8247
Abstractتهدف الدراسة الحالية إلى التعرف على: دور مدرس التربية الرياضية في العناية بقوام التلاميذ ومدى تحقيق هذه الأدوار في المدرسة الابتدائية القطرية، بعض المشكلات والصعوبات التي تمثل عقبة في سبيل تحقيق العناية بقوام التلاميذ. وأجريت الدراسة على عينة عشوائية قوامها 55 مدرساً من بين مدرسي التربية الرياضية بالمرحلة الابتدائية بدولة قطر في العام الدراسي 91/ 1992 م. واستخدم الباحث استبانيين: - الأول للتعرف على رأي مدرس التربية الرياضية حول دوره في العناية بقوام التلميذ. - والثاني للتعرف على رأي مدرس التربية الرياضية حول الصعوبات التي قد تمثل عقبة في سبيل تحقيق هدف العناية بقوام التلميذ ودرجة وجود هذه الصعوبات. وتوصلت الدراسة إلى مجموعة من الاستنتاجات منها: التعرف على أهم الأدوار التي يجب أن يقوم بها مدرس التربية الرياضية للمحافظة على قوام التلاميذ، وكذا التعرف على مدى تحقيق هذه الأدوار، والتعرف على أهم الصعوبات التي تمثل تحديات تواجه قوام التلاميذ بالمرحلة الابتدائية بدولة قطر.
Languagear
PublisherQatar University
SubjectPhysical Education
التربية الرياضية
Titleدور مدرس التربية الرياضية في العناية بقوام التلاميذ بالمرحلة الإبتدائية بدولة قطر
Alternative TitleThe Physical Education Teacher's Rol in Catering For the Pubils Posture
TypeArticle
Alternative AbstractThe study is meant to investigate the role the physical education teachers play in catering for the posture of the primary stage pupils. It also aims to find out how far such a role has been successful. Another objective is to pinopint the problems that hinder this role. The study sample is made up of 55 randomly selected physical education teachers in Qatari primary scholls in the academic year 1991 -92. The researcher has deVised and implemented two questionnaires: (1) for the elicitation of the physical education teachers' views as regards their own roles in catering for the posture of their pupils, and (2) for finding out about the teachers' perceived problems or hardships which they believe to be detrimental to their objectives. The study findings highlight: - the necessity of delineating the physical teacher's role in catering for the pupils' posture, - the merits of evaluating the outcomes of the teacher's role in this respect, and - the importance of pinopinting the most stressing problems which consti¬ tute an impediment to the achievement of the desired objectives.


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record